Retourneren & Garanties


Palm Trees - DeHangmat.be

Retourneren


Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer je niet 100% tevreden bent met je aankoop, kun je de aankoop aan ons retourneren 365 dagen na ontvangst. Tijdens deze periode kun je de bestelling onbeschadigd, zo oorspronkelijke als mogelijk en indien mogelijk in de originele verpakking retourneren.

Het product dient onbeschadigd te zijn, zonder sporen van gebruik. Indien het product beschadigd of gebruikt is, kunnen wij de volledige kosten in rekening brengen.

Je dient een hangmat of hangstoel netjes op te vouwen en in de eventuele opbergtas te doen. Je hebt het product netjes ontvangen, wij willen het ook netjes terug. Als wij de hangmat of hangstoel zelf moeten opvouwen en/of in de opbergtas moeten stoppen, brengen we €10 in rekening. Indien het product smerig is kunnen we tot 50% van de verkoopprijs in rekening brengen.



Kan ik mijn bestelling omruilen?

Het is helaas niet mogelijk om de retour te verrekenen met een nieuwe bestelling. Wij storten het bedrag altijd terug.

Wil je direct een ander product ontvangen? Bestel en betaal dan het nieuwe product direct in onze webshop.



Wat zijn de retourkosten?

EU countries € 0,00 retourkosten bij bestellingen boven € 25 *

EU countries € 6,95 retourkosten voor bestellingen onder de € 25 *


Bij gedeeltelijke retourzendingen brengen wij de retourkosten in rekening als het totaalbedrag van de producten na retournering lager is dan € 25,-.

* Bovenstaande retourkosten zijn alleen van toepassing als je onze retourprocedure volgt zoals vermeld onder "Hoe retourneer ik mijn bestelling?". Het retourlabel kan gratis worden aangemaakt, wij brengen de bovengenoemde kosten in mindering op het terug te storten bedrag.

Als je op eigen initiatief een product retourneert naar ons retouradres, zijn de directe kosten van het retourneren van het product voor je eigen rekening.



Kan ik mijn bestelling op elk moment retourneren?

Je hebt een bedenktijd van 365 dagen bij ons. Nadat je hebt gemeld dat je je aankoop wilt annuleren, heb je 14 dagen om het product te retourneren. Je bent op tijd als je de goederen retourneert voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De bedenktijd loopt af 365 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder) het product fysiek in bezit heeft gekregen. Het recht op een terugbetaling vervalt na 365 dagen, waarna het wettelijke garantietermijn ingaat.

Het product dient onbeschadigd te zijn en mag geen sporen van gebruik vertonen. Indien het product beschadigd of gebruikt is, kunnen wij de volledige kosten in rekening brengen.

Je dient een hangmat of hangstoel netjes op te vouwen en in de eventuele opbergtas te doen. Je hebt het product netjes ontvangen, wij willen het ook netjes terug. Als wij de hangmat of hangstoel zelf moeten opvouwen en/of in de opbergtas moeten stoppen, brengen we €10 in rekening. Indien het product smerig is brengen we 50% van de verkoopprijs in rekening.



Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Je kunt een retourlabel aanvragen via de onderstaande link:

EU countriesEU-landen: Vraag een EU-retourlabel aan.

NorwayNoorwegen: Vraag een NO-retourlabel aan.

United KingdomVerenigd Koninkrijk: Vraag een UK-retourlabel aan.

SwitzerlandZwitserland: Vraag een CH-retourlabel aan.

Een zending uit Zwitserland retourneren? Bevestig zowel het retouretiket als de douanedocumenten (3x) aan de buitenkant van het pakket.


Verpak het product goed: je bent wettelijk verantwoordelijk voor de retourzending en de verpakking ervan. Gebruik dus een stevige verpakking en voldoende tape. Als het product niet goed verpakt is, kan er schade ontstaan. Als we het product niet als nieuw kunnen verkopen, kunnen we kosten in rekening brengen.



Kunnen pakketshops mijn retour weigeren?

Niet alle pakketshops accepteren grote pakketten. Als je een groot pakket wilt retourneren met onze retouroplossing en het wordt geweigerd door de pakketshop, moet je een andere pakketshop zoeken.

In onze ervaring is gebeurt dit bijna nooit, alleen soms bij de retounering van onze grootste hangmatstandaards.

Je kunt er altijd voor kiezen om een dergelijk pakket op eigen initiatief te retourneren. De directe kosten voor het zelf retourneren van het pakket zijn echter voor eigen rekening.



Kunnen jullie de retour bij mij thuis ophalen?

Dit is meestal mogelijk, maar we rekenen wel een vergoeding voor deze service. Het minimumtarief is € 14, maar dit is afhankelijk van de grootte van de pakketten. Vraag een pick-up aan.



Hoe retourneer ik een marketplace bestelling?

Log in op je marketplace-account (Amazon / Bol / Fonq / etc.) en registreer je retour. We kunnen je retour niet in behandeling nemen als deze niet is geregistreerd via de marketplace. Je moet te allen tijde het retourbeleid van de marketplace volgen. Dit kan leiden tot andere voorwaarden of hogere retourkosten.



Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een product retourneert, wordt dit binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. We sturen je een e-mail wanneer we de retourzending hebben verwerkt. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor verzending, wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de annulering teruggestort op je rekeningnummer. Als je slechts een deel van je bestelling retourneert, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

Wij betalen je terug via dezelfde betaalmethode waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt gedaan, tenzij je uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; voor een dergelijke vergoeding brengen wij geen kosten in rekening. Wij kunnen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.



Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen van de herroeping van de overeenkomst. Hiervoor kunt je het EU-voorbeeldformulier voor herroeping (PDF) gebruiken, maar dit is niet verplicht. Het gebruik van de bovenstaande links is eenvoudiger en sneller. Als je gebruik maakt van de herroepingsprocedure, moet je het product binnen 14 dagen opsturen naar ons retouradres.



Palm Trees - DeHangmat.be

Vragen en garanties


Mijn bestelling is incompleet, wat moet ik doen?

Controleer nogmaals of je alles al hebt uitgepakt. Kleine artikelen kunnen namelijk in de verpakking achterblijven.

Grote producten worden in twee delen verstuurd. Het gebeurt regelmatig dat één pakket eerder aankomt dan de ander. Controleer daarom je e-mail of je niet tweemaal een track en trace van ons hebt ontvangen.

Heb je alles gecontroleerd en ontbreken er nog steeds onderdelen? Neem contact op met de klantenservice en laat ons ook weten of de doos of verzendzak beschadigd of geopend was.

Voeg altijd foto's toe van hoe je de bestelling hebt ontvangen. Zo kunnen wij je sneller en efficiënter helpen.

Let op: je dient zelf binnen 5 werkdagen na ontvangst te controleren of je alles hebt ontvangen. Wij kunnen daarna geen producten of onderdelen meer gratis opsturen. Alle losse onderdelen en accessoires zijn via onze website gemakkelijk na te bestellen.



Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?

Maak direct foto’s van de nog ongeopende verpakking en daarna van de beschadigde artikelen! Stuur de foto’s naar onze klantenservice en we lossen het probleem voor je op.

We zullen je altijd eerst om foto’s vragen om zo een betere oplossing aan te bieden.

Let op: je dient zelf binnen 5 werkdagen na ontvangst te controleren of het product in goede staat is. Wij kunnen daarna geen producten of onderdelen meer gratis opsturen. Alle losse onderdelen en accessoires zijn via onze website gemakkelijk na te bestellen.



Waar kan ik een klacht indienen?

Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over de bezorging van je bestelling? Voor het indienen van een klacht (of om een defect te melden) geldt een andere procedure dan voor het retourneren van artikelen. Wij vragen dat je ons zo snel mogelijk op de hoogte stelt van de klacht. Dit kan telefonisch of per e-mail. Zie onze klantenservice voor onze contactgegevens en openingstijden.

Wij reageren binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht en zullen in overleg met jou het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Als je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, vragen wij je om je ordernummer en telefoonnummer te vermelden (indien gewenst, kun je aangeven wanneer je bereikbaar bent) zodat wij contact met je kunnen opnemen. We hebben een maximale reactietijd van 5 werkdagen.

Indien de ingediende klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost, kun je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel op: www.sgc.nl. Of bij de EU-geschillencommissie op ec.europa.eu/consumers/odr.



Hoe lang is de garantieperiode?

We bieden een jaar garantie op al je aankopen bij DeHangmat.be!

Deze extra garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten die je als consument hebt. Wettelijke garantie houdt in dat een product is of moet doen wat de consument er redelijkerwijs van mag verwachten.



Bij welke keurmerken zijn jullie aangesloten?

Wij werken samen met verschillende organisaties om de beste kwaliteit van onze service en producten te kunnen garanderen.

Daarom zijn wij aangesloten bij onderstaande keurmerken.

E-commerce Europe Logo Shopping Secure Logo Secure SSL Logo

FSC Logo GOTS Logo OEKO TEX Logo

Alleen producten die als zodanig op deze website zijn gemarkeerd, zijn gecertificeerd door de FSC®, GOTS® of OEKO-TEX®.



Wat zijn jullie contactgegevens?

Als je contact met ons wilt opnemen, kun je een e-mail sturen naar: info@dehangmat.be of bellen naar 09 298 01 72 (lokale tarieven).

Wij staan voor je klaar op werkdagen van 09:00 - 17:00.

Bekijk onze volledige bedrijfsgegevens.


Vragen, of lekker lui vanuit je stoel bestellen?

Nieke Kop
Nieke Kop

Bel De Hangmat Hotline